Tuesday 2 February 2016

KEPEMIMPINAN PENJENAMAAN MELALUI MEDIA SOSIAL.

Sejak kemunculan DS Vida memperkenalkan QuPuteh di media massa, masyarakat berbisnes lebih jelas tentang keperluan pembinaan jenama.

Penjenamaan adalah tentang bagaimana produk kita mahu dikenali.

Produk pula dikaitkan kepada diri individu, barang yang dijual atau servis yang diberikan.

Dapat dilihat, DS Vida fokus membina jenama pada 2 produk sekaligus iaitu barang jualan dan juga diri beliau sendiri.

Ternyata, di kala ini andai disebut produk kecantikan, sememang nama QuPuteh yang pertama terlintas difikiran. Samada secara serius atau secara menyeloroh.

Ini menggambarkan betapa besarnya pengaruh pemasaran yang dilakukan dalam membina penjenamaan QuPuteh.

Sudah tentu juga pengukuhan jenama berlaku secara berperingkat. Ia perlu bermula dengan perkara dan teknik asas seperti pemilihan nama dan penguasaan terhadap nama jenama itu.

Kemudian melalui fasa yang selanjutnya seperti memperkenalkan jenama dan pengukuhan jenama.

www.seriaishah.com

#kepemimpinan
#SeriAishah

Nota:
Di dalam program yang akan berlangsung pada 6 Februari ini, modul ASAS PENJENAMAAN - iPMS : integrasi Pemasaran Media Sosial akan dikongsikan bersama peserta.

Hubungi 0133976632 untuk tempahan.

No comments:

Post a Comment